En tuff vecka

Ja, någon vidare läsekrets lär jag väl inte få om jag fortsätter uppdatera bloggen så sällan som en gång i veckan typ.

 

 

Men förra veckan var en klassisk "hell week" med långa och komplicerade dagar på jobbet följt av jobb såväl på torsdagskvällen som lördag förmiddag.

 

 

Vardagarna förra veckan innehöll egentligen inga andra höjdpunkter än att jag på yogapasset under några självande sekunder lyckades ta mig upp i brygga. Detta kanske inte verkar som en sådan överväldigande prestation, men för mig var det någon slags milstolpe. Att gå upp i brygga har jag gjort mången gång i min ungdoms gymnastiklektioner, men i och med att åren gått har rörelsen så att säga gått i graven. Jag menar, hur ofta har man behov av att stå i brygga? Men min yogalärare lugnade mig med sin dito röst och sa:

 

 

"Du har det i dig, det kommer att komma tillbaka. Håll bara ut".

 

 

Så i tisdags var alltså dagen då jag helt sonika bestämde mig för att lyckas.

 

 

Denna bravad följde så av en av de bästa ridlektioner jag någonsin haft, där jag lyckades med konststycket att få hästen att mer eller mindre hela lektionen gå i fin och avslappnad form.

 

 

Se, även tuffa veckor kan innehålla små, om än så små mirakel.