En doftande present!

 
Så det blev en present på självaste födelsedagen ändå. Vilken himla tur hörni! 
 
 
Faktum är att jag fått presenter i omgångar av den enkla anledningen att min födelsedag ligger så till att folk inte alltid är hemma. Jag kan till exempel stoltsera både med härlig makeup, fin duschcreme, presentkort på restaurang, chokladpralinsset och en läcker turkos skål, som jag fick av mina vänner när jag bjöd på födelsedagspicknick för några helger sedan. 
 
 
Årets födelsedag gick dock i parfymens tecken, vilket är högst uppskattat. Jag har en nämligen en grej för parfymer. Det är den ultimata vardagslyxen. I ett annat liv skulle jag kunna tänka mig att vara parfymmakerska. Ägna dagarna åt att hitta de perfekta doftnoterna liksom. Syrén tror jag skulle vara en vanligt förekommande not i mina parfymer. 
 
 
Sambon bidrog med ytterligare en Miss Dior till samlingen och av föräldrarna fick jag en oprövad Gucci, Flora Mandarin. Båda doftar de härligt, friskt och fräscht. 
 
 
Dagen avslutades med middag tillsammans med familjen på Le Parc. Röding med pepparrotscreme till huvudrätt och förstås en efterrätt, jag menar, jag fyllde ju år! Vaniljglass med hallon. Enkelt och gott. 
 
 
Ja, så nu är året som 30-åring förbi. Det var ett händelserikt år. Resan till Australien och ett lägenhetsköp är bara två av alla händelser. Det måste ju betraktas som ett gott år. 
 
 
Nu ska jag spraya på mig mina goda parfymer (ja, eller en i taget) och se vad som händer härnäst.