Rosa överallt

 
I helgen var vi på dop. Det händer inte alltför ofta men är förstås trevligt, i synnerhet när solen strålar så som den gjorde igår. Ceremonin ägde rum i Helga Trefaldighets kyrka som ligger precis bredvis Domkyrkan. 
 
 
Dop innebär förstås att man får ta med sig en present, vilket är lite av det roligaste med det hela. Det låter kanske lite åt det ytliga hållet, men jag älskar att få tänka ut den perfekta presenten, hitta den rätta nyansen på presentpapper och snören etc. När det gäller just barn kan man också leva ut de rosa färgdrömmarna och dessutom äntligen få köpa en sådan där söt presentpåse med rosa band och med nallebjörnar på. Jag har aldrig riktigt haft anledning förut. Presenten denna gång blev en nappbox i trä. Funkar också att ha andra saker i om man vill. 
 
 
Efter dopet följde fika. Fint fika på temat rosa. Rosa tårtor, rosa muffins, rosa godis och rosa kakor. Eftersom jag kämpar på med mitt klassiska nyårslöfte fick jag något av en sockerchock. Men det var det värt. Det är roligt när någon anstränger sig och därtill verkligen går fullt ut på ett färgtema, och i synnerhet rosa. Det är verkligen en färg som slår an något hos mig. Så långt bort från hen man lyckligtvis kan komma.