Sommar, sommar, sommar

 
Fyra veckors semester till ända och förstås lite skrivuppehåll likaså. 
 
 
Det är svårt det här med semester. I alla fall om man som jag lägger enorm vikt på den. Det är årets viktigaste veckor. Det är då jag ska vila, slappna av, göra allt jag inte annars hinner och också hinna se så mycket som möjligt av nya och bekanta platser. Således en ganska omöjlig kombination. 
 
 
Fyra veckor är nästan i minsta laget. Det är egentligen först på fjärde och sista veckan som jag kommer in i lunket och knappt vet vilket datum det är. 
 
 
Turligt nog prickade jag in det goda vädret. Inte mig alltid förunnat. Från första till sista dagen har temperaturen varit härligt varm och solen har skinit med råge. Vi gillar alla olika temperaturer men jag tror ingen myser som jag när skillnaden mellan ute och inne inte längre är kännbar. Då kan jag dröja mig kvar på balkongen om kvällarna och riktigt försöka ta in hur varmt och skönt det är så att jag kan minnas det i, låt säga februari. 
 
 
Sommaren i år har bjudit på resan till Venedig, massiv och intensiv renovering blandat med solning och läsning av faktiskt ett ganska stort antal böcker. Likaså innehöll sommaren en snabbvisit till Dalarna och en spännande fjällvandring i Jämtland. En heldag i Hälsingland hanns också med samt balkonghäng, lite stadshäng i Uppsala och flertalet promenader. 
 
 
Det får väl ändå bedömas som en fullt godkänd semester? En som dock gick alldeles, alldeles för snabbt. Kära sommar, vad jobbigt det är att alltid vilja ha dig kvar. Året runt om så gick!