Ett hav av rosa

På nyårsafton fick jag och sambon en lyxig kasse av våra gäster, fylld med härliga delikatesser, liksom en helt makalös bukett bestående av ljuvliga rosa liljor och vita rosor. Jag har sagt det förut, men blomsterprakt slår en flaska vin med hästlängder. Blommor är den perfekta gå-bort-presenten. Jag menar, det är ju inte särskilt ofta jag unnar mig att själv köpa snittblommor i mängd, så det är verkligen en välkommen present. 

Efter nyår följde gemensam middag med båda våra familjer. Efter den kraftansträngande nyårsmiddagen valde vi att lägga ner amibitionsnivån lite och satsade på det säkra kortet lax i ugn tillsammans med pressad potatis, romsås och en grönsallad. Till efterrätt fick det bli något så enkelt som vaniljglass, men jag hade å andra sidan ansträngt mig med att koka både egen blåbärssylt och gjort egna maränger. Till det vispad grädde. Gott är bara förnamnet! 

Med sig hade våra familjer förstås blommor. Tänka sig! En bukett krispiga ceriserosa tulpaner och en bukett skira rosor i rosa och vitt. Kan ni tänka er blomsterprakten som råder här hemma nu! Härligt också att få se hemmet i en skrud av rosa. En av mina absoluta favoritfärger, men dessvärre bortprioriterad inredningsmässigt då min sambo av någon underlig anledning inte vill bada i ett hav av rosa. Tur då att det finns blommor!