Det här med att prova bikini...

När är det någonsin läge egentligen att prova ut en ny bikini, eller underkläder med för den delen? Typ aldrig.

Men någon gång måste det bli av. Att gå med bebis i sällskap är ingen höjdare så jag fick passa på när J hade honom och smita iväg för mig själv. Den här gången hade jag sagt till mig själv att verkligen ta hjälp och få något riktigt bra rekommenderat för mig. Twilfit blev lösningen och jag fick verkligen den hjälp jag efterfrågade.

Det är så märkligt dock med provhytter och dess mindre smickrande ljus. Man ser verkligen allt. Alla skavanker om det är det man vill kalla det, bryter fram på ett i det allra högsta grad brutalt sätt. Varenda hårstrå syns till exempel och jag frågar mig varje gång; men oj är det verkligen såhär många hårstrån på en kropp och kan man verkligen ha ett hårstrå på det här stället, det här och det där stället!? Tydligen. Som om det inte vore krångligt nog att bara prova en bikini liksom.

Besöket på Twilfit blev lyckat underklädesmässigt men rätt storlek på den tänkta bikinin fanns tyvärr inte. Därför tog jag en sväng förbi Newyorker. Egentligen vet jag inte varför eftersom man aldrig känner sig så gammal som där. Affären kryllar av unga tjejer som väljer att lägga månadspengen på sexton par trosor. Den ena modellen mer minimal än den andra. Kan säkert vara bra att ha tänker man nog i den åldern. Så tänker inte jag... nå men hur det än är med klientelet (jag såg faktiskt en dam som bör ha varit i sjuttioårsåldern. Endera hade hon kanske gått fel eller så letade hon kläder till sitt barnbarn eller så gick hon helt enkelt dit för att hon ville och för att jag skulle få äta upp mina fördomar jag visar prov på här) så har de rätt snygga bikinis. Så bland de yngre tjejerna kunde man alltså också hitta mig - stressad relativt nybliven mamma, 33 år gammal, i jakt på en bikini inför sommarens entré på stranden.

Jag hittade faktiskt en helt okej bikini i en sanslöst neonrosa nyans som ändå på något vis eventuellt skulle kunna få min bleka lekamen att se något mindre blek ut. Däremot kunde jag inte riktigt släppa tanken på den där första bikinin som jag provade på Twilfit. Den satt ju riktigt bra och det märktes att kvaliteten var bättre än de jag vanligtvis köper. Det slutade förstås med att jag letade upp den på en annan affär och köpte den också. Kan ju vara bra att ha två... det är ju ändå mindre än sexton stringtrosor!

Som ni hör räknar jag med att bada i år. Förra året blev det inget med det. Jag var ju gravid och fåfängan för stor för att visa upp mig på stranden. Fåfängan är fortfarande stor men kanske hjälper en neonrosa och en blommig bikini litegrann på vägen?
 
 
Newyorker - Twilfit - bikini - kläder - sommar