Varför är det värt att skaffa barn? - punkt 6

Punkt 6
 
Ytterligare en tanke som snurrade runt i huvudet när barnafrågan kom på tal...
 
Hur ska jag kunna älska någon lika mycket som min sambo/man/fru/hustru/valfritt?
Det funderade jag också på. Jag hade väldigt svårt att föreställa mig hur en helt ny person skulle bli en del av oss två. Jag menar det hade ju varit jag och J så länge. Hur skulle det kunna förändras? Men det verkar som att hjärtat har en förmåga att svälla och utan problem omfamna en till person på ett nästan obemärkt sätt. Dessutom är det en kärlek som är en annan än den som är tillägnad ens partner och just därför blir det enkelt att rymma också den kärleken. Barnet är ju faktiskt ett resultat av din och din partners kärlek. 
 
 
 
baby - barn - bebis - reflektioner - tankar